Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Başkan Köksal: Isınma yardımlarını başlatıyoruz

Belediye Başkanı Köksal, canlı yayın konuğu olduğu Ekol TV’de görevde yaptığı icraatlarını ve yapacaklarını anlattı, “Maddi durumu zayıf olan hemşehrilerimiz için aylık 1000 liralık ısınma yardımını başlatıyoruz” dedi

Belediye Başkanı Köksal, canlı

Ulusal haber kanalı Ekol TV’de canlı yayın konuğu olan Belediye Başkanı Burcu Köksal, görevde geçen sürede yerine getirdiği vaatlerini, yaptığı icraatlarını ve yapacaklarını anlattı. Anıtpark’ta gerçekleşen canlı yayında Köksal, şunları söyledi: “Afyonkarahisar’ın ilk kadın Belediye Başkanı olarak 3 Nisan 2024 tarihinde mazbatamı aldım. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) olarak 74 yıl sonra Afyonkarahisar kazanıldı. Mazbatayı aldıktan birkaç gün sonra Uydukent diye tabir ettiğimiz bir semtimiz var. Oradaki kanalizasyonda çöküntüyle karşılaştık. Hemen çalışmalara başladık. Bir tarafta hayırlı olsun ziyaretleri bile yeni başlamışken, böyle büyük bir sorunla karşı karşıya kaldık ama 2 ay gibi bir sürede oradaki o kanalizasyon sorunun çözdük, yeniden kanalizasyonu döşedik oradaki alt yapı sıkıntısını giderdik.

KADIN VOLEYBOL TAKIMI KURDUK

Sporla ilgili Afyonkarahisar’da çok büyük bir eksiklik vardı. Burada bir futbol takımımız var 2. Lig’de mücadele eden. Mazbatayı aldıktan sonra gördüm ki takım ligden düşmek üzereydi, küme düşecekti. Bir şekilde gayret ederek takımı ligde tutmayı başardık. Bir kadın voleybol takımı kurduk. 2. Lig’de mücadele ediyoruz onlara güveniyoruz. Önümüzdeki sezon inşallah 1. Lig’e çıkacaklarını, Sultanlar Ligi’ne kadar yükselebileceklerini düşünüyoruz.

SOSYAL VE KÜLTÜREL ANLAMDA ÇOK BÜYÜK EKSİKLİKLER VARDI

Afyonkarahisar’da sosyal ve kültürel anlamda çok büyük eksiklikler vardı. Milletvekilliği dönemimde de tespit etmiştim. Özellikle milli bayramlarımızı ne yazık ki çok coşkulu kutlayamıyorduk. Ben göreve geldikten sonra 23 Nisan bayramımız vardı. O zaman çocuklarımızla bir takım etkinlikler düzenledik, bir çocuk meclisi oluşturduk. Çocuk meclisimizi belediyemizde dinledik, taleplerini dinledik. Yine 23 Nisan’da Haluk Levent’i 20 binden fazla hemşehrimizle beraber Afyon’da misafir ettik, konser verdi. Zafer Meydanı’nda coşkulu bir konser izledik. Atatürk’ün çocuklarımıza armağan ettiği bu bayramı çocuklarımızla, bütün Afyonkarahisarlı hemşehrilerimizle birlikte coşkuyla kutlamaya çalıştık.

BELEDİYEMİZDE EN DÜŞÜK PERSONEL MAAŞI 30 BİN 400 LİRA

Seçim zamanında belediye çalışanları için en düşük maaşın 30 bin 400 lira olacağını söz vermiştim. Göreve geldikten sonra bu sözümü yerine getirdim ve şuanda belediyemizde en düşük personel maaşı 30 bin 400 lira olarak veriliyor. Mesailerle beraber bu ücrete daha da yükseğe çıkabiliyor. Yine bu konu ile ilgili toplu bir iş sözleşmesi de gerçekleştirdik ve bu iş sözleşmesini ilk defa Türkiye’de biz gerçekleştirdik.

Engelli vatandaşlarımızla ilgili belediye hiçbir birim yoktu. Sadece engelli vatandaşlarımızın gelip rahatlıkla talebini iletebileceği bir engelli birimi kurduk. O birimin başında da yine görme engelli bir kardeşimiz, birim sorumlumuz var.

GUİNNESS REKORLAR KİTABI’NA BABA-ÇOCUK KAMPIYLA GİRMEYİ HEDEFLİYORUZ

Baba çocuk kampı düzenledik bu kampta, 3 gün boyunca 25 ilden 30 karavan 150 çadır ve 300’ü aşkın katılımcıyı misafir ettik ve bu kamptan elde edilen geliri de depremzedelere bağışladık. Önümüzdeki yıllarda Guinness Rekorlar Kitabı’na baba-çocuk kampıyla girmeyi hedefliyoruz. Şehitlerimizin emaneti olan aileleri bize de emanet aynı zamanda, onların her daim yanlarında olmaya çalışıyoruz. Onlarla ara ara buluşarak organizasyonlar düzenliyoruz. 5 Haziran’ı şehit çocukları günü ilan ederek, şehit çocuklarıyla bir araya geldik ve ilk kez şehit çocukları gününü kutladık.

GASTRONOMİ FESTİVALİNİ DAHA ÇOK GELİŞTİRECEĞİZ

Türkiye’nin 3 gastronomi şehrinden biri olarak, bu yıl gastronomi festivalinde ilk kez 400 bin katılımcıyı ağırladık. Gerçekten dünya üzerinde yankılanan bir festival oldu. İnfulucer’lar, şefler, gurmeler geldi ve herkes çok olumlu görüşlerle Afyonkarahisar’dan ayrıldı. Bu festivali daha çok geliştireceğiz.

ISINMA YARDIMLARINI BAŞLATIYORUZ

Önümüzdeki dönem ısınma sorunu yaşayan vatandaşlarımız için Zafer Kart diye bizim bir seçim projemiz vardı. Özellikle emeklilerimiz ısınma konusunda çok problem yaşıyorlar. Malum emekli maaşları çok düşük ve burada en büyük sıkıntıyı çeken, ekonomik krizden en çok etkilenen kesimlerin başında emekliler geliyor. Maddi durumu zayıf olan hemşehrilerimiz için aylık 1000 liralık ısınma yardımını başlatıyoruz. Yine Zafer Kartla ilkokul, ortaokul, lise öğrencilerimiz için, ailesinin maddi durumu zayıf öğrencilerimiz için 5 ay boyunca aylık 500 lira kırtasiye desteğini sağladık.

LOKANTALARINI AÇMAYA DEVAM EDECEĞİZ

İki adet halk lokantası açtık 4 çeşit yemeği 75 liradan halkımızın satışına sunduk. Hem ucuz hem lezzetli, hem hijyenik yemekleri bütün vatandaşlarımız halk lokantalarımızdan yiyebiliyor. Önümüzdeki süreçte yine ihtiyaç olan bütün semtlerde halk lokantalarını açmaya devam edeceğiz. Sosyal tesislerimizde indirimler yaptık. Çayı 5 liradan veriyoruz. Herkes gidip rahatlıkla sosyal tesislerimizden yararlanabilsin diye.”