
Afyonkarahisar’da genç nesillere Millî Mücadele ruhunu yerinde yaşatarak tarih bilinci kazandırmayı amaçlayan ‘Zaferin İzinde Yolculuk’ Projesi’nin kapanış programı, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Afyonkarahisar Valisi Dr. Naci Aktaş himayelerinde hayata geçirilen projenin kapanış töreni, Kâmil Miras Anadolu Lisesi Yerleşkesi’nde bulunan Şehit Kerim Üye Konferans Salonu’nda düzenlendi. Afyonkarahisar Valiliği öncülüğünde yürütülen proje; İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, İl Özel İdaresi, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar 5. Bölge Müdürlüğü, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile İl Sağlık Müdürlüğünün katkılarıyla gerçekleştirildi. Üç eğitim-öğretim yılını kapsayacak şekilde planlanan proje kapsamında, ilk etapta merkez ve merkeze bağlı okullardaki 9 ve 10’uncu sınıf öğrencileri programa dahil edildi.
ÖĞRENCİLERİN TARİH BİLİNCİ GÜÇLENDİRİLDİ
Cumhuriyet’in kazanıldığı topraklarda öğrencileri Millî Mücadele ruhuyla buluşturmayı hedefleyen proje çerçevesinde gençler; İstiklal Tanıtım Merkezi, Büyük Taarruz Şehitliği ve Mustafa Kemal Atatürk Anıtı’nı ziyaret ederek tarihî süreci yerinde deneyimleme fırsatı buldu. Rehberler eşliğinde gerçekleştirilen programlarda panoramik sunumlar, interaktif uygulamalar ve saha gözlemleriyle öğrencilerin tarih bilinci güçlendirildi. Kapanış programı, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Programın açılışında konuşan öğrenci sunucular, “Kocatepe’nin gölgesinde ‘Korkma’ diye başlayan bir milletin izinde yürüdük” sözleriyle salondakilere duygu dolu anlar yaşattı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında gençlerin yalnızca sınıf ortamında değil, tarihin içinde öğrenme fırsatı bulduğuna dikkat çekilen törende, proje süresince toplam 8 bin 792 öğrencinin etkinliklere katıldığı belirtildi. Programda ayrıca projeye destek veren kurumlara teşekkür edildi. Organizasyon sürecinde ulaşım, güvenlik, sağlık ve lojistik başta olmak üzere birçok alanda kurumlar arası koordinasyonun örnek bir şekilde yürütüldüğü vurgulandı. Projenin bir aylık sürecini anlatan kısa film gösterimi ise katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.

PROJE GELECEK YILLARDA DAHA FAZLA ÖĞRENCİYE ULAŞARAK DEVAM EDECEK
Törende konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Miraç Sünnetci, eğitimin yalnızca sınıflarla sınırlı olmadığını belirterek, tarihî mekanların gençlerin milli kimlik gelişiminde önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti. Sünnetci, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin en belirgin özelliği köklerimizi, değerlerimizi ve medeniyet birikimimizi unutmamaktır. Gençlerimiz bizim geleceğimizdir, bu yüzden onları hem geçmişiyle bağ kuran hem de geleceğe güçlü yürüyen bireyler olarak yetiştirmek zorundayız” ifadelerini kullandı. Geçmişten kopmanın toplumlar için ciddi bir kayıp olacağını belirten Sünnetci, “Geçmişimizi inkâr edersek geleceğimizi de doğru şekilde inşa edemeyiz. Üç kıtaya hükmetmiş şanlı bir ecdadın mirasçılarıyız ve bu mirası doğru anlamak, korumak ve gelecek nesillere aktarmak zorundayız” dedi. Konuşmasında eğitimde sadece bilgi değil aynı zamanda değer aktarımının da esas olduğunu vurgulayan Sünnetci, gençlerin milli kimlik bilinciyle yetişmesinin önemine dikkat çekti. Sünnetci, “Çok çalışacağız, öğreneceğiz ama kimliğimizi kaybedersek arafta kalan toplumlar gibi yok oluruz” şeklinde konuştu. Program kapsamında yapılan gezilere de değinen Sünnetci, öğrencilerin ecdadın fedakârlıklarını yerinde görmesinin önemli olduğunu belirterek, “İstiklal ruhunun yaşatıldığı alanlarda öğrencilerimiz, bu vatanın nasıl kazanıldığını daha iyi anlama fırsatı buluyor. Şehitlik ziyaretleriyle de bu bilinci pekiştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Konuşmalarda, gençlerin tarih şuuru kazanmasının önemine dikkat çekilirken, ‘Zaferin İzinde Yolculuk’Projesi’nin önümüzdeki yıllarda daha geniş kapsamlı şekilde sürdürüleceği belirtildi. Program kapsamında Vali Yardımcısı Murat Büyükköse de birer konuşma gerçekleştirdi. Büyükköse, yaptığı konuşmada, kısa sürede binlerce öğrenciye ulaşılmasının mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, “Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından titizlikle planlanan bu yolculukta, sadece bir ay gibi kısa bir sürede merkezdeki ortaöğretim kurumlarımızdan 8 bin 792 öğrencimize ulaşmanın mutluluğunu hep birlikte yaşadık” dedi. Projenin temel amacının gençlerin milli mücadele ruhunu yerinde görerek öğrenmeleri olduğunu ifade eden Büyükköse, “Gençlerimizin üzerinde özgürce yaşadıkları bu toprakların nasıl vatan kılındığını, İstiklal Tanıtım Merkezi’nden şehitliklerimize kadar milli mücadelenin her bir unsurunda yerinde görerek ve hissederek öğrenmeleri projemizin temelini oluşturmuştur” ifadelerini kullandı. Büyükköse, “Bu projenin hayata geçirilmesinde Sayın Valimizin öncülüğünde kurumlar arası iş birliğinin en güzel örneklerinden biri sergilenmiştir” dedi. Konuşmasında projeye destek veren kurumlara da teşekkür eden Büyükköse, “Süreç boyunca emeklerini ve yüreklerini ortaya koyan, sahalarda kapılarını bizlere açan personelleriyle Doğa Koruma ve Milli Parklar 5. Bölge Müdürlüğümüze, yol boyunca güvenliğimizi sağlayan İl Emniyet Müdürlüğümüze ve jandarma komutanlıklarımıza, öğrencilerimizin beslenme ihtiyaçlarına destek sunan İl Tarım ve Orman Müdürlüğümüze, lojistik süreçlerde katkı sağlayan İl Özel İdaremize, organizasyona destek veren Gençlik ve Spor İl Müdürlüğümüze, sağlık tedbirlerini alan İl Sağlık Müdürlüğümüze, süreci adım adım koordine eden İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze, büyük özveriyle çalışan eğitimcilerimize ve sevgili öğrencilerimize en içten şükranlarımı sunuyorum” diye konuştu. Büyükköse, yürütülen çalışmanın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin deneyim odaklı öğrenme anlayışının en somut örneklerinden biri olduğunu da vurgulayarak, “Yürüttüğümüz bu çalışma, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin sunduğu deneyim odaklı öğrenme yaklaşımının ilimizdeki en somut ve başarılı örneklerinden biri olmuştur” ifadelerini kullandı.
Programın ikinci bölümünde ise ‘Zaferin İzinde Yolculuk’ başlıklı panel düzenlendi. Moderatörlüğünü Ramazan Balkan’ın yaptığı panelde, Tarih Öğretmeni Nida Millik ile öğrenciler Kerem Ali Karakaya ve Sami Yusuf Atalık proje sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Panelde, gençlerin tarihî olaylara yalnızca geçmişin bir parçası olarak değil; analiz eden, sorgulayan ve geleceğe taşıyan bir bilinçle yaklaşmasının önemi üzerinde duruldu. Panel sonunda konuşmacılara ve öğrencilere teşekkür belgeleri takdim edilirken, program toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
Kapanışta yapılan değerlendirmelerde, ‘Zaferin İzinde Yolculuk’ Projesi’nin genç kuşakların millî bilinç ve tarih şuuru kazanmasına önemli katkılar sunduğu belirtilirken, projenin gelecek yıllarda daha fazla öğrenciye ulaşarak devam edeceği ifade edildi.

